tisdag 5 oktober 2010

Nytvättat!

bild från Allt i Hemmet

Nu börjar det bli lite väl kallt för att hänga ut tvätten att torka i vinden. Här nere i södra Sverige blåser hösvindar och löven dansar runt i virvlar.
Men med denna bilden drömmer jag redan om kommande vår och sommar då jag kan hänga ut tvätten i solen igen.
Det luktar så gott och lakan och kökshanddukar blir härligt frasiga av att torka ut.

Denna vackra torkställning som setts i flera reportage kan ni nu hitta beskrivning till på Allt i Hemmets sida.
Så nu vet jag vad jag ska bygga i vinter...

3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ja det finns ingenting som luktar så gott som att torka tätten ute luktar ju bara så himla gott!!!!Snygg torkställning.Önskar dej en fin tisdag rara du.Kram Rita ♥

Godastunder-tokigaidéer sa...

Jag håller med dig det finns inget som luktar så gott som tvätt som är torkad ute, underbart. JAg längtar också, i helgen hade jag tvätt ute som nästan blev torr.

HA det gott vännen
Kram anna

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej rara vän, nu befinner sig min fula aluminium "torkspindel" verkligen i riskzonen,
vilken härlig torkställning och passande romantisk till just min trädgård tycker jag.
Jag gillar det när handdukarna och lakanen fladdra i skåne vinden.Ska se om jag hittar rätt plats till det sen kommer balkarna under pressenningen fram till dagsljuset ;O)
Kram och ha en fortsatt skön vecka.
Här julpysslas det redan på kvällarna....
Petra B.