torsdag 14 juni 2012

Nu blommar det

vaxthus 017

Rabatten under plommonträden visar nu upp sina blåa färger. Olika liljor, lupiner och klint blommar för fullt.

Jag söker efter växter som kan komplettera rabatten för resten av sensommaren och hösten. Förhoppningsvis kommer höstanemonerna växa till sig. Flera verkar ha haft problem med dem och de har frusit bort under köldknäpparna nu under våren.

vaxthus 016

Längts kanten av stenar ska fler lavendel planteras, de står i sina krukor i väntan på att mina händer ska må bättre.

Igår blev det inte så mycket gjort i växthuset som jag hoppats på, eftersom jag var trött i fingrarna efter ogräsrensningen.

Idag ska det inhandlas kläder för skolavslutningen i morgon. Tänk att min lille påg gått ett helt år i förskolan. Till hösten väntar första klass. Han kan redan läsa och nu skriver han snart!

Skicka mig gärna förslag på vackra höstblommor till rabatten!

vaxthus 003

Tack alla gamla och nya läsare!

1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig rabatt. Hoppas att du är lite piggare efter din vurpa, lät inte alls kul. Just den här tiden är det svårt att bara sitta stilla när man ser så mycket som behöver göras ute.
Ha en trevlig helg!
Kram Ullis