söndag 5 januari 2014

Uppdraget utfört

1544434_10201264119917169_146484022_n

Ja, det gick bra. De två första dagarna på mitt “nya” arbete. Jag vikarierar som Husmor/Församlingsvärdinna i Veberöds församling och hade i fredags mitt första “uppdrag” Eftersits till en begravning för 60 personer. Två bredda smörgåsar och tårta med kaffe. Inte visste jag att det tog så lång tid att skala 60 ägg och bre 60 st räk-och äggsmörgåsar.När det var ca 45minuter tills sällskapet kom hade jag inte ens börjat bre ostsmörgåsarna. Tack och lov kom min arbetskamrat från kontoret förbi och hjälpte mig med det sista. Nästa gång ska jag sätta igång ännu tidigare.

Tack och lov var familjen som beställt sittningen nöjda och berömmet jag fick var värt mödan. Så nu ser jag fram mot nästa arrangemang.

Trött i fötterna efter allt spring mellan borden har jag latat mig en hel del i helgen. Ändå kunde jag inte hålla mig igår utan gav mig ut i trädgården. Liggandes på knä kom jag på mig själv med att luka ogräs i rabatten. Den 4Januari, kan ni tänka er. Fast här nere i Skåne är det nog fler än jag som  har vårkänslor. Fåglarna kvittrar och det syns små knoppar lite varstans i rabatterna. Jag har börjat måla ett litet fågelhus som småfåglarna ska få i trädgården. Fast det inte är minusgrader matar vi våra små vänner utanför matrumsfönstret. Här flockas Talgoxar och Rödhakar i vårt Haggtornsträd där jag hängt upp talgbollar. Snart har de ett litet hus att äta fröer ifrån.

Inga kommentarer: