fredag 26 september 2014

Mera höstarbete….

DSC_0002
….som om vi inte hade nog att göra, jag och Jocke har jag nu inbillat mig att golvet i växthuset ska ha tegelgolv. Eftersom vår budget är 0 kr (noll konor) försöker vi hitta material som redan använts och jag är nu på jakt efter marktegel att lägga in. Än så länge har vi samlat ihop ca 7kvm från olika ställen. Många människor har hjälpt oss under vårt bygge och vi är så tacksamma. De är otroligt så mycket material och saker som slängs bort och inte används mer. Bl.a. har vi fått fönster och en superfin dörr av vänner. Tack!
På flera olika ställen, i Skåne i alla fall, finns Återbyggs-depåer eller Byggnadsvårdscenter där det går att fynda använt byggnadsmaterial. Fantastiskt bra!Jag har själv inte handla t av dessa än, men det ser ut som att det blir ett besök i Malmö om vi inte får ihop våra sista tegelstenar.

Inga kommentarer: