måndag 9 augusti 2010

Tusen möjligheter-en trädgård! del1

image

 

image

 Äntligen kom regnet- tyvärr samma dag som Gunnel Carlsson uppmanat alla trädgårdsvänner att öppna upp sina trädgårdar för allmänheten.

Men vad gör det när man är sann trädgårdsentusiast och gärna trotsar hällregn för att få inspiration.

Med två mutade, regnställsklädda barn i bilden styrde jag mot Stora Isie och Petra B för att äntligen få se hennes otroligt spännande trädgård.

Jag tänker inte skriva så mycket till varje bild utan låter bilderna tala för sig själv. Jag behöver nog inte heller skriva att både jag och barnen var förtjusta.

Ludvig har redan flera idéer på gång för vår  trädgård.

image

Det absolut bästa sättet att gömma sin soptunna på- vinnaren i alla kategorier. Vid sidan om ser ni insektsbyn.image

 

image

Överallt i trädgården, på de mest omöjliga och möjliga ställen blev vi överraskade av Petras skulpturer.

Varstans tittar fauner, älvor och alfer fram, liksom i sagans värld.

image image

Vem som helst vill bli trädkramare i denna roliga och spännande fantasivärld.

image

 

 image

 

 

 

 

image

Längre in i trädgården som verkligen är fylld av rum döljer sig en ruin. Här kan man sitt och känna historiens vingslag och drömma sig bort till en annan tidsålder. imageimage

 

 

 

 

 

 

 

image

image

 Snart ska ni få följa med vidare i Petras trädgård…om jag vågar ta mig förbi draken som vilar på grindens nyklar.

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Så vackert och så fina bilderna är!
:)

Mys och hemtrevnad sa...

åh den trädgården ser verkligen spännande ut...kramis semlan

Godastunder-tokigaidéer sa...

Härligt dit måste jag få följa med någon gång. Vilken sagovärld. Du är välkommen hem till mig när du vill bara att plingelinga innan.....Petra skrev och frågade om hon också fick följa med och det är självklart. Bara roligt att träffas.

Ha det gott vännen
kram Anna

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej vännen, vilka bilder ....är det verkligen hemma hos "Little Me" ?
Hoppas att få hälsa dig snart välkommen igen, men då ska vi sitta ner och har tid att fika lite och jag hoppas att Anna hänger med i svängarna. Bloggvänner måste ju få ett ansikte och en röst nån gång!
Kram, Petra B.

Joans Country Living sa...

Hej snälla Cilla

Skönne fotos!! Håber det går bra med helsan, job - og alt... Ha en fortsat fin dag!

Stort kram! Joan