lördag 5 februari 2011

Sakta men säkert!

rugbytraff 020

Dessa vackra Orkidéerna pryder nu vårt vardagsrumsfönster. I snart åtta månader har de stått och vilat innan de nu blommar om med ännu större och vackrare blommor!

Otroligt att en blomma kan växa och bli så speciell!

Jag är egentligen inte någon Orkidé-älskare men tycker att de är pampiga växter!

rugbytraff 021

Som en liten karamell gömmer sig ståndare och pistill längst fram! Häftigt med de Lysande färgerna mot den vita bakgrunden!

rugbytraff 022

Några som också låter vänta på sig är dessa två Amaryllis. Jag köpte dem i början på November, i god tid för advent så de skulle hinna upp.

Men nä, det blev inga jul-amaryllis, utan nu får jag förhoppningsvis njuta av dem i mitten på Februari istället!

Färgen lovades vara vit, men det vågar jag inte heller lita på! Vi får helt enkelt vänta och se!

Stor kram till er alla!

1 kommentar:

Marita sa...

Fniss!! Ja det var verkligen roligt att vi har samma tema du och jag idag!! Jag hade också tänkt lägga ut bilder på mina amaryllisar som också fortfarande står i knopp...inköpta i november!!! Men du, visst har vi vackra blommor du och jag!!
kram, Marita