måndag 4 april 2011

Grisjobb med Guldkant!

Lånad på nätet
 Min första "riktiga"arbetsdag är nu till ända. Och nog blev det jobba av! Jag sitter helt utmattad i sängen, öm i hela kroppen! Det känns som jag använt varenda muskel i hela kroppen...vad har hon nu gjort, undrar ni då!
 Jo, ett eller flera Vilsdsvin har bestämt sig för att bosätta sig i godsets intilliggande skog. Varje kväll tar de en promenad in på gräsmattorna för att plöja sina betar ner i jorden efter mask och andra godheter!
Inte nog med att herr och fru gris rumsterar runt i "min" gräsmatta...jag har också besök av ett antal mullvadar!

Det känns som att när jag vänder ryggen till ploppar det upp nya högar jord...suck!
 Så en stor del av dagen har gått åt att ligga på knä för att pussla ihop gräsmatta.
Min arbetsgivare har satt upp snygga "Svinskrämmor" som spelar musik på högsta volym och tänder en strålkastare, men herr Svinlund bryr sig inte mycket.
Vet ni någon musik som grisar INTE gillar, så ge oss gärna ett tips!
Förutom att lappa ihop gräsmattan har jag städat den efter snöskottningen i vintras. Massor av sten har kommit in på gräset och detta har jag med hjälp av kratta och spade kämpat med att få bort. Det känns i både rygg och armar, jag är inte van vid kroppsarbete.

Nu får ni inte tro att jag gnäller, det är underbart att få arbeta ute med naturen runt omkring. I dammen simmar änder och sothöns, hararna skuttar runt omkring mig och idag hade jag sällskap av både humlor och en fjäril.
Jag hann dessutom med att iplantera 50 plantor avenbok i häcken och beskära klängrosor.
En lyckad dag!

7 kommentarer:

Helena sa...

Det låter härligt!Att få vara ute på jobbet:-)Fy vad trist med vildsvinen!!!Vet inte vad man kan göra?Bara förstör dom där!!!
KRAM från mig!

ELLINOR sa...

Hmm, de är goda på grillen om inte annat!
Underbart jobb du har, även om det innebär en hel del slit.

Kram Ellinor

Eva Linnea sa...

Då behöver du alltså inte gå på gymmet i dag!? Fy för dessa vilda svin. Dem skulle nog t.o.m jag kunna skjuta, fast det kan jag inte (som tur är?). Kram

Godastunder-tokigaidéer sa...

Låter som du har haft en stor utmaning idag och ett hårt slit för dig. Så skönt att få röra på sig, en annan sitter på häcken hela dagen.....slö blir jag..

Krma Anna

Mjuka sa...

Åhå stackaren vilket superjobb du gör.
Ha en fin tisdag
Kram Malin

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Efter ett par veckor har du en vältränad kropp där musklerna inte göra sig påmind annat än att längtar efter rörelser, tänk få motion hela dagen och få betald för det...
FNISS, vildsvin är inte att leka med. Men så goda på tallriken ;O)
Vårkram, Petra B.

Anonym sa...

Elstaket är bra mot ovälkomna vildsvin..