fredag 13 maj 2011

Livat i holken

vår 025

Att jobba ute varenda dag betyder att jag har förmånen att ta del av allt djurliv som finns runt omkring slottet jag jobbar på. Jägaren som även han är anställd på godset, arbetar för att vi ska ha så mycket djurliv som möjligt omkring oss. Ett rikare djurliv leder till populärare jakter, tyvärr. Men jag njuter av de levande fåglarna och djuren som jag har omkring mig varje dag.vår 028

I veckan klippte jag lagerhäggsbuskar och detta var vad jag hittade, fasanägg gömda i hörnan invid slottets vägg. Där låg dem så fint de små äggen och väntade på fasanmamman som antagligen flytt fältet när jag kom kånkandes på stege och häcksax.

Inne i busken hittade jag senare det fina fågelboet som nu står tomt. Vem som bott här kan jag bara gissa…

1 kommentar:

ELLINOR sa...

Underbara, gömda skatter!
Hoppas du får se de nyläckta dunbollarna sedan.

Kram Ellinor