fredag 6 maj 2011

Nu händer det saker i trädgården!


Här kommer en lite rapport, med bilder från vår trädgård. Mitt arbete tar väldigt mycket tid just nu, gräsmattorna växer så det knakar och likaså ogräset, så just nu jobbar jag 45 timmar i veckan. De fem timmarna får jag tillbaka senare i sommar när grönskan minskat sin framfart.
Tyvärr ger detta mindre tid hemma och jag har då valt att tillbringa denna tid med barnen istället för framför datorn.

Helgerna som bjudit på sol och värme har vi tillbringat i trädgården och nu börjar det hända saker.


Vårt trädgårdsland har utökats med tre nya pallkragar, dessutom har jag lagt täckbark underliggande markduk för att slippa ogräs.
I helgen som nu kommer ska vi så morötter, sallad, rödbetor, rädisor och annat gott.

Kanske kan ni också urskilja mitt uppstammade äppelträd. Så småningom ska det bli en "häck" med tre uppstammade fruktträd som avskiljare mellan gräsmattan och grönsakslandet. Jag vill skapa olika rum i trädgården och detta är ett försök att dela upp ytan.

I helgen ska barnens del av trädgården fixas. Rapport följer...


2 kommentarer:

Helena sa...

Jag känner på mig att så småningom kommer jag bli avis på din äppelhäck ;-)Kommer bli ursnyggt som rumsbildare!
Ha en trevlig trädgårdshelg!

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej! Nu satte jag mej som följare så att jag kan följa med det du sysslar med.. Behöver trädgårdsinspiration ! Det ser spännande ut att odla i lådor...
Ha en skön lördag !
Kraam
Sanne