fredag 27 december 2013

strålande jul….

Jul2013 013

I ett huj blev det jul, med julavslutning för barnen, julklappshandlande i sista minuten och julgodisbak.

Vart tog tiden vägen? Hösten förvann i blåsten och svepte med sig advent och halva julen i en vindpust. Dessutom åkte vårt växthus till växthushimlen i sita stormen och vi är nu på jakt efter gamla fönster till ett kombinerat växthus/lusthus. Så det lägger jag till önskelistan för kommande år….

Julen var som vanligt lugn i vår familj, ja förutom barnens tjatande om när tomten kommer. Vi började julaftonsförmiddagen med åka till Veberöds kyrka för att hjälpa till vid vårt julbord för ensamma och hemlösa. Både julbönen och julbordet som serverades efteråt blev mycket uppskattat av de besökande. Sedan styrdes bilen för vår familjs julfirande hemma hos mina föräldrar. God mat och lugn och ro. Barnen vart överlyckliga över de “platta” paket blandat med kläder och andra leksaker.

Jul2013 016

Juldagens morgon vaknade jag med en öm hals och feber. Tråkigt! Nu har jag precis kommit hem från doktorn och det blev penicillin utskrivet för halsfluss. Så nu kryper jag ner i sängen igen med en julklappsbok.

God fortsättning på er!

Inga kommentarer: