måndag 30 december 2013

Ut med det gamla, in med …..

Jul2013 029

Ut med allt trist och tråkigt. In med ny frisk luft, ett nytt friskt år 2014 vill jag ha. Massor av roliga och utmanande händelser och minnen vill jag fångas av. Bort med allt gammalt som ligger och tar energi, som hänger sig kvar som en blöt, sunkig trasa. Bort med människor som skapar dålig stämning och energi av sina medmänniskor.

Sprid ljus och värme, både inne och ute. Tänd ljus, sätt in blommor. Njut av varje dag och le mot dem du möter.

 

Visst låter det så enkelt, men det kan vara så svårt. Varför?

Just nu står jag inför nya utmaningar, nya arbetsuppgifter, vilket känns spännande och lite pirrigt. Jag ska göra något jag aldrig gjort förut, iallafall inte på det här viset. Vi får väl se hur det går. Jag börjar på torsdag….

Som vanligt har jag dragit in maken i ett nytt projekt här hemma, #operation fixa barnens rum…..

De behöver nytt skrivbord och bättre förvaringsutrymme. Det vanliga problemet. Vart ska alla saker få plats och hur plockas de lättast undan. Inte lätt för barnen, med en så stökig mamma…. Men ni ska få se. Det börjar arta sig.

Årets sista dag i morgon, bäst att göra det bästa av den. Vi ses då!

1 kommentar:

Annika Christensen sa...

Hej
Idag känns det så skönt med ett nytt år.
Hoppas du får ett fint 2014
Annika