söndag 10 januari 2010

Min nya värld

Att födas på nytt. Så kan det kännas att lägga något jobbigt bakom sig. Att börja blogga här istället är ett steg jag jag inte haft i tanke tidigare men nu kändes det helt rätt.

Här kommer jag skriva om mitt nya liv. Utan butik, i vårt nya hus på väg i rätt riktning mot ett positivare liv.

Min familj har gjort vad de så fint i tidningarna kallar "down-shifting". Vi har bytt stort boende, karriär och statusjagande mot mer tid för varandra, mindre men funktionabelt boende och en förhoppningsvis mer glädjefull tillvaro.

Vi är fortfarande i en jobbig period men känner att vi nu är på väg i rätt riktning. med stor hjälp av familj och vänner som stöttat på olika sätt är vi nu på väg. Tack!

Ni kommer få fortsätta dras med mitt pysslande, min trädgård och min inredning... De släpper jag inte i första taget.

3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj jag blev först.Tycker det du skriver är positivt.Fortsätt så och stort lycka till .Värmande kram I kylan Rita ♥

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Tatatatatatataaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Hejhopp here vi goes !
Så fint att du startade denna nya blogg Cilla.
Mindre är mycket mer, du valde rätt väg.
Banrnen växer väldigt fort och nu har dem mer tid av dig och du med de. Grattis till beslutet. Huset och trädgården kommer att fyller din vardag med mycket pyssel och glädje.
Och i sinom tid hittar du ett spänande job också. Trevlig söndags kväll vännen, Petra B.

Ullis/Leva på landet sa...

Men så kul att du är tillbaka här. Ska bli kul att titta in här och se vad du pysslar med. Tänk om flera gjorde som ni, tror att många skulle må mycket bättre.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis