lördag 17 juli 2010

Ny kamera-lavendelfrossa

I veckan fick jag min nya kamera. Det är ingen avancerad historia, utan en liten digitalkamera som jag lätt kan ha i väskan eller i fickan.
Detta är några av de första bilderna jag tagit och jag tycker faktiskt att den tar bra bilder.
Lavendelblommorna är från de små plantorna jag satte inann i våras. Till nästa år har de nog växt till sig bättre så jag kan torka och spara till lavendelskorpor och lavendelvatten.
Den lilla keramikvasen har jag fått av min snälla mamma att ah småblommor i.
Nu står de i vardagsrummet och sprider en ljuvlig doft.
















4 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej vännen, jag gillar lavendel verkligen.
Men att ha det i kakor och skorpor kan jag inte vänja mig vid. Har smakat det vid flera tillfällen, mannen gillade sånt, men jag kan vara utan. Men jag torkar min lavendel till en liten doft-bukett. Ha en skön söndag,
"jag går i väntans tider" om ett par timmar kan jag öppna keramikugnen igen. Spännande!
Biter nästan naglarna om alla varelser har klarat sig
Kram Petra B.

Mys och hemtrevnad sa...

vad härligt det är med lavendel, mina blommar strax med nu...kramis semlan

Ullis/Leva på landet sa...

Kul med kameran. Skulle vilja ha en riktigt bra kamera men jag har också en sådan där som är lätt att ha i väskan och egentligen så funkar den ju riktigt bra:) Min lavendel har också precis börjat att blomma, är ju så härligt.
Ha en bra vecka!
kram Ullis

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Hej Cilla!

Älskar lavendel å skulle gärna ha mängder i trädgården..... Men, man får glädja sig för det lilla som överlever varje år :-)

Några torkade buketter blir det varje år, mer har jag inte lyckats med. Har dock köpt lavendelvatten som man kan ha i strykjärnet (vet inte om det var sånt du menade?) och deet är helt gudomligt........

Söt vas förresten - bra med snälla mammor.......

Ha en fin dag!
Kram Charlotte - Trädårdsflow