fredag 18 februari 2011

Vinterutflykt!

från vakre hejm & interiör
Än så länge har vi fortfarande barmark här i Skåne. Det snöväder som utlovades i början på veckan uteblev. Annars har vi de senaste åren haft fullt av snö till Sportlovet.

Idag ska jag arbeta sista dagen innan helgen och näsat veckas lov, vilket inte innebär ledigt för mig. Jag vikarierar i flera förskolor och har fullt upp!
Dagen idag började inget vidare med en sjuk son och punktering på bilen. Förhoppningsvis blir dagen bättre!
Tanken är att vi tillsammans med goda vänner ska åka iväg till deras föräldrars gård över helgen för att vara hund och fårvakter.
De bor i norra skåne och vi hade sett fram mot en helg med mycket utelek och mys!

Just nu när jag tittar ut, kommer därför ett stilla snöfall...suck!

Jaja, vädrets makter rår jag inte över. (Tyvärr, grrr) Det är bara att bita ihop och ta på varma, sköna kläder och hoppas att vi ändå kan njuta av ledigheten!
Hoppas ni alla får en skön helg!

2 kommentarer:

Ninnis sa...

Det är lika häftigt att hitta nya bloggar/bloggare som har samma intressen. Man inser dessutom hur avlångt vårat land är. Här uppe i Piteå är det ett snötäcke på dryga metern och termometern visar -30 grader.
Ha en skön helg!
/Ninni

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Ha en underbar njutningsfull helg.
Har nosat runt i trädgården, solen sken ju så underbart hela da`n
Ska fortsätta att linda in rosorna med granris...frosten vill inte ger sig här på sydligaste plätten...Varmkram, Petra B.