fredag 1 april 2011

Första dagen...

Lånad från nätet
Helt slut, nyss hemkommen från första arbetsdagen på mitt nya jobb som trädgårdsmästare!

Fått en snabb överblick över godsets areal och alla gångar och gårdsplaner som ska krattas, alla gräsmattor och trädalléer som ska klippas... samt en genomgång av "min" maskinpark som bla innehåller, en traktor med tillhörande redskap, en trädgårdstraktor, en åkgräsklippare, en fyrhjulig MC samt diverse bensindrivna handredskap...oj, oj, oj! Detta kan jag lasta in i en pickupmed tillhörande släp och köra runt på ägorna.
Gissa om jag har att göra!

Nu ska jag mysa i soffan med familjen. Nästa vecka är det dags att sätta igång med kroppsarbetet!


8 kommentarer:

Malvina sa...

Låter som världens bästa jobb! Stort grattis!

Vila nu i helgen =)

Kram-kram,
Sofia

Helena sa...

Oj vad kul det låter :-)Lycka till!
KRAM från mig!

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt det låter. Tror att du kommer att få det toppen på nya jobbet. Lycka till!

Trevlig helg!
Kram Ullis

Britt sa...

Låter som ett perfekt "Cilla-jobb". Du kommer att fixa det galant ! Kram !

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det låter ju helt underbart, du måste ha fått det roligast jobbet som finns. Ska vi byta?

Kram Kram Anna

Cecilia sa...

Oj vad spännade!
Grattis! Fin blogg du har!
Kika gärna in hos mig och Villa Hortensia!
Hälsningar från din namne Cecilia!

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det blir nog fullt upp innan du har kommit in i rutinerna. Tror att du kommer att trivas bra med det där jobbet.
Ha nu en underbar helg med familjen.
Kram:)

Stina sa...

Det kommer du att gilla, det där jobbet. Kram Stina