tisdag 17 maj 2011

En kär pryl...

 Ovanpå drängaskåpet i matrummet står en liten låda. Inte vilken låda som helst, utan ett plåtskrin med vackra mönster liknande "musselmalet". Detta vackra skrin har jag fått efter min farmor och jag är väldigt glad för det.
 Inte nog med att det är en skatt i sig...
 Inuti ligger massor av vackra spetsar som farmor och min mormor virkat och knypplat.
 Dessa fina hantverk vårdar jag ömt och funderar på vad jag ska göra med. Någon gång i livet vill jag själv lära mig knyppla, en syssla som håller på att försvinna. 
 Har du en bra idé för vad jag kan göra med spetsarna så skriv gärna en kommentar. Nu ska jag titta in till er andra och se vad ni har att berätta.

1 kommentar:

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja något man fått av speciella personer har extra värde ! Kanske använda spetsarna till någon tavla ?...
Kraam
Sanne