måndag 27 juni 2011

En dag för vila

Vaknade med feber och en fruktansvärd huvudvärk i morse. När inte mina super-tabletter avhjälpte problemet bestämde jag mig för att stanna hemma. Det var längesedan jag var sjuk, något jag tror mitt trevliga jobb är orsak till.

Nu några timmars sömn senare känner jag mig lite piggare, jag har sällskap av hunden och två söta kattungar i sängen. Dessutom har jag sett missade program av Trädgårdsfredag på SVT-Play och tittar runt på olika bloggar. Det kan ju vara sämre att vara sjuk! Förhoppningsvis ger febern med sig och jag kan vara på benen i morgon igen.

Något armeringsnät har ännu inte införskaffats, men senare i veckan så.
Nu kryper jag längre ner i sängen och njuter av ännu ett trevligt trädgårdsprogram.

PS. Bänken på bilden har jag köpt på loppis. Den har Jocke renoverat till mig, här intar jag mitt eftermiddagskaffe i solen och njuter en god kaka.

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Skönt att du känner dej bättre.Underbar bild.Ha nu en skön måndag.Kraaam Rita ♥

Så Vitt Jag Vet sa...

Krya på dej ! Inte så kul med feber i sommarvärmen...
Kraam
Sanne

ELLINOR sa...

Hoppas du mår bättre snart!
Kul att du också har Penny Lane, det är en relativt nyfunnen ros hos mig. Jättefin tillsammans med lavendel!

Kram Ellinor

Ullis/Leva på landet sa...

Det där att verkligen vara hemma och hand om sig när man är sjuk är jag inte heller så bra på, men det är viktigt så blir man friskare fortare.
Hoppas att det är bättre redan i morgon

Krya på dig och ha en fortsatt bra vecka!
Kram Ullis