fredag 25 maj 2012

Mammas dag

På söndag är det Mors Dag och det planeras säkert i stugorna runt om i vårt avlånga land. Vad har du tänkt ge din mamma?
Jag tänker inte skriva här vad jag har för planer eftersom jag vet att hon läser det här....men något kul lär det bli. Dessutom bjuds hon och min kära pappa på brunch av mig, min syster och familjen. Förhoppningsvis i trädgården om vädret håller i sig.

Det viktigaste är att visa sin uppskattning på ett eller annat sätt. Ett kram, ett telefonsamtal, ett kort eller en present. det kvittar nog lika för mammorna. Det bästa jag som mamma vet är en kram eller ett mysigt samtal med mina barn.

Igår morse överraskades jag av att Ronja som snart blir fem år själv sätter på kaffe till mig. När jag var på övervåningen för att klä på mig hörde jag skrammel i köket. Oj, var min första tanke när jag förstod vad hon höll på med, nu går kannan sönder. Men allt gick bra.
 Starkt, nybryggt kaffe (minst 6 mått till 2koppar kaffe) håller mig nog vaken i en vecka!

Inga kommentarer: