måndag 7 april 2014

På gång…

hemma 020

Jag lever. Jo, jag lovar. Det har bara varit väldigt mycket med mitt arbete, skola, barn och annat. Livet kommer liksom emellan mig och bloggen ibland och då får faktiskt livet gå före. Tack var en snäll granne har vi fått låna en bit mark som vi ska odla på. Vi är redan igång, då vi i veckan som gick satte potatis och lök. Tanken är att vi ska bli självförsörjande på grönsaker, vilket är en riktig utmaning. Det är en hel del att tänka på.

Hur mycket äter egentligen en familj på två vuxna och två barn på ett år?

Hur ska vi förvara potatisar, morötter och annat inför vintern?

hemma 024

Efter att jag varit och lyssnat på Gustav och Marie Mandelmann, som jag berättade om redan i Februari har våra idéer kommit igång. Nu planerar vi för fullt och barnen är också engagerade. De har vars en egen odlingslåda som de planerar för. Här vill de så morötter, sallad och blommor.

Vad odlar du? Vilka planer har ni inför vår och sommar?

Jag är såp nyfiken. Berätta gärna

Inga kommentarer: