måndag 14 juli 2014

Semester

DSC_0057

Äntligen börjar min semester och såklart vräker regnet ner. Fast det gör inte så mycket, antagligen är det för att jag behöver ett par dagars vila innan jag kastar mig ut i trädgården och startar nya projekt. Växthusbygget har stått stilla sedan midsommar då Jocke skadade sitt knä, men nu hade vi tänkt sätta in slutspurten…om vädret är med oss.

DSC_0059

All värme och sol har gjort att mycket i vår trädgård redan har blommat över. Det har gått så fort. Nu är redan höstens blommor på väg att slå ut och jag hinner inte riktigt med. Känner att jag inför nästa sommar ska planera och plantera fler sommarblommor, så det lyser upp i rabatterna nu mitt i säsongen. Vad har du för sommarblommande växter i din trädgård?

DSC_0061

Det ser ut att bli ett fantastiskt äppleår  i år. Våra spaljerade äppelträd dignar av frukt och även det gamla äppelträdet ser ut att ge rekordskörd. Det blir till att koka mos och frysa in för vinterns bak. Mitt lilla trädgårdsland som ni ser bakom äppelträdet är nu på gång att leverera squash och skärbönor. Jag sådde sent men det verkar ändå ha vuxit snabbt och sista veckornas skiftande väder, med regn och sol har hjälp oss på traven.

Idag har jag krupit upp i soffan med en trave trädgårdstidningar och jag tänker även spana in trädgårdsprogram i repris på datorn. Visst är det fantastiskt att kunna se allt i efterhand. Nu ska jag först titta in till alla bloggvänner och se vad de har för sig. Trevlig måndag på er!

Inga kommentarer: