tisdag 13 juli 2010

Sommaren är kort...

...så vi njuter i stora drag av sol, värme och glass. Är det något vi är frikostiga med under värmeböljan, så är det med frukt och glass. Barnen vill knappt ha någon mat när det är så här varmt och då är det gott med kall glass och fruktsallad.
Man kan ju aldrig så noga veta när regn och kyla är här igen, så nu gäller det att ladda batterierna.
För ett par månader sedan berättade jag om mitt zinkbadkar som jag kommit över.
Det är tänkt att det så småningom ska användas som utespa,
men just nu agerar det pool i vår trädgård.

Efter att ha inhandlat flera olika barnpooler som inte håller, har jag nu bestämt mig för att zinkbadkaret får användas till vattenlek.

Ett beslut som uppskattas av Ludvig och Ronja. Vattnet blir fort uppvärmt i karet och när vattnet är uttjänt använder jag det som blomvatten. Perfekt!

Själv har jag ännu inte lyckats få något avslappnande bad i karet, men det kommer nog.
Istället ligger jag i gröngräset och avnjuter latte och nya inrednings-och trädgårdstidningar.
I ♥ Semester!

3 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej!
Ett sånt där underbart badkar.. vill jag ju också ha:-)
Tack för dina goda råd om inläggen, jag har inte hittills känt att det varit svårt att klämma fram några inlägg. (Ingen självrannsakan, kanske;-)
Tvärtom får jag ofta sansa mig eftersom jag gärna vill lägga in flera o dagen, men är rädd för att min rara Bloggfamilj skall känna sig pressade att svara på varje, och därmed känna sig besvärade av dagliga inlägg...

Dina barn är helt bedårande, Cilla, så skönt att kunna leka vattenlekar i värmen! Hoppas på en fortsatt lååång skööön sommar!
Ha det gott! H.

Mys och hemtrevnad sa...

ser härligt ut...frukt och glass låter mumma i värmen...kramis semlan

Marita sa...

Vilket underbart badkar du har fått tag på!! Ett sådant skulle jag verkligen också vilja ha!!
Glass kan man väl aldrig få nog av?! Inte frukt heller! En av fördelarna med sommaren är alla goda glassar man får mumsa i sig!!
Ha det så skönt i sommar! Kram, Marita