fredag 25 mars 2011

Vårfynd på loppis

En av de bästa sakerna med våren och sommaren är alla loppisar som dyker upp. Här omkring finns visserligen en del vinteröppna loppisar också, men jag vet av erfarenhet att det är på de tillfälliga loppisarna man gör de verkliga fynden.

I onsdags satte jag och min kära väninna C i bilen och styrde mot Genarp och St:Erikshjälpens loppmarknad.

Här fanns fynd kan jag lova, jag skulle kunna shoppa loss ordentligt, men det tillåter inte min ekonomi. Istället jublade jag av glädje då jag hittade alla 10 banden av Nordens Flora till fyndpris! Det är nyupplagan med 663 färgbilder av vackra blomster. Ett trevligt uppslagsverk som jag dessutom har nytta av i mitt nya jobb som trädgårdsmästare!

Dessa ska nu pryda min bokhylla och förhoppningsvis användas flitigt!

Ha en underbar vårhelg, nu ska jag ut i vårregnet!

2 kommentarer:

Eva Linnea sa...

En skön fredagskväll med mycke´ mys och en härlig helg önskar Eva Linnea

Helena sa...

Men du vad fina fynd!Jag hittar då inga fynd på loppisarna i stan längre.Jag lägger till mig som följare så jag har lite bättre koll!
Trevlig helg!