fredag 14 oktober 2011

Före-och efter; Spegel

sofiero 079

Jocke suckade lite trött när jag kom hemsläpande på denna slitna och trasiga tavelram tidigare i somras. Dessutom fick jag en ordentlig utskällning när jag rengjorde, slipade och målade den på köksbordet….

sofiero 080

Lös färg skrapades bort, tyvärr lossnade en del av utsmyckningen. Glaset monterades ut och sedan spraymålade jag den med silverfärg.

Hm, detta moment BÖR göras utomhus om man inte vill bli snurrig i huvudet och få sprayfärg på köksbordet.

Nu i veckan lämnades ramen in till glasmästaren på Kyrkogatan i Skurup och han hjälpte mig att sätta in ett spegelglas.

blandat 046

Hur snyggt som helst, om jag får säga det själv. Nu pryder den väggen i hallen så att jag ska hinna ta en titt i den innan jag smiter ut. Visst blev den fin?! ( nu ska bara ytterdörren målas vit)

blandat 045blandat 048

För att fira mitt färdiggjorda projekt köpte jag underbara liljor hos Gardeco som nu lyser upp i hallen. Härligt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så snyggt det blev.
Kramis Helena

Godastunder-tokigaidéer sa...

Super snyggt ♥♥♥ me like, kanske jag ska göra så med min gamla guld spegel som hänger på gäst toaletten, alla kompisar säger att det säkert ser ut som Sadam husseins toa.....hihihi, det sittten nämligen även en kristalkrona därinne..

Kram Anna

Majas Cottage sa...

Så fin blogg du har Cilla!!! Tack för din länk... Gör detsamma när jag lärt mig lite mer om allt sånt här.. :o) Kram Petra/ Majas Cottage

ELLINOR sa...

Spegeln blev jättefin!
Mannen kan väl inte annat än samtycka till det :-)

Kram Ellinor

Jenny sa...

Hej :-)

Jag tycker spegeln vart jättefin!
/Jenny