onsdag 19 december 2012

Jul i vårt hus

 

 

image

 

I helgen åkte jag och barnen iväg för att skaffa oss en julgran. Först hade vi tänkt åka iväg och hugga en gran men eftersom det ösregnade

och var snålblåst ute var vi smarta och handlade hos vår lokala butik. Efter att ha baxat in den lilla granen och barnen i bilen bar det av hemåt.

Väl hemma satte vi genast igång att klä den stickiga lilla rackaren. Genast är hela huset fullt med barr, katterna blir som förbytta och hittar roliga julpynt att dra iväg med och hunden sopar ner en och annan julkula med svansen.

image

 

Drömmen om att ha en disneygran delar jag säkert med många, men eftersom ingen gran är den andra lik och jag tycker det är för dyrt med kungsgran, har jag gett upp hoppet om den perfekta granen. Men när barnen hängt upp sitt egengjorda julpynt och vi satt i ljus och de få äkta glaskulor vi äger tycker jag vi har den vackraste granen i världen.

image

Nu håller vi tummarna att resterande barr får sitta kvar och att katterna och hunden håller sig på mattan.

Julgransmattan, ja, den hittade vi i sista julkartongen, efter att vi klätt granen, men den fick vi trixat in till slut.

2 kommentarer:

Helena sa...

Ja tänk att när man väl klätt granen är den den absolut vackraste man någonsin sett ;-)
Julkramar från mig!

Godastunder-tokigaidéer sa...

God jul på er alla, hoppas ni får en härlig jul.

Kram Anna