fredag 3 maj 2013

Underbara vår!

Två veckor har jag nu jobbat och dagarna flyger iväg. Det är verkligen ombytligt att arbeta på en kyrkogård och jag har tyckt att varenda dag har varit kul. Vissa dagar innehåller många skratt med trevliga arbetskamrater men andra dagar får en att tänka över livet och dess mening. Speciellt de dagar när vi har begravningar eller när jag sköter ett barns gravställe.

En hel del av arbetstiden går åt till ogräsrensning, något som jag gillar. Mina arbetskamrater tycker inte att jag är riktigt klok!

Fast jag föredrar ogräsrensning istället för häckklippning som också är ett återkommande jobb. I förra veckan klippte vi buxbomen som faktiskt ser ut att repa sig efter sin sjukdom. Nu finns det även ett nytt preparat på marknaden; Mikroferm, som vi ska pröva inom kort. Detta är ett helt ekologiskt och verkar fungera, iallafall när jag läser ett antal artiklar på ämnet. Att klippa låga buxbomhäckar är ingen lek för ryggen vill jag lova, men ack så snyggt det blir!

Tyvärr har vi inte så fina formklippta buskar på Veberöds församling., men har ni vägarna förbi tycker jag att ni ska besöka en av våra kyrkor, Vomb kyrka ligger i skogsbrynet och är en gammal liten kyrka med en fin och gammal kyrkogård. Silvåkra kyrka är stängd i väntan på reparation av innertaket, men dess kyrkogård är också väl värd ett besök.

Inne i Veberöd ligger vår huvudkyrka och här finns jag för det mesta. Vore kul med besök i sommar!

Som ni förstår har sömnaden legat lite på is. Jag har varit “helslut” efter arbetet. Förra helgen sprang jag dessutom ett halvmaraton!

Men nu i helgen ska jag få färdigt lite nya beställningar och få sytt dambyxorna jag lovade att visa!

Ha en underbar helg i det vackra vädret!

Inga kommentarer: