lördag 23 januari 2016

Deppigt i snön.

Tycker det har varit en jobbig vecka med väldigt kallt och jag har känt mig väldigt nere. Trots solsken och härliga dagar har jag känt mig ledsen.

Jag har sovit och försökt vila, men gett mig ut på promenader i solen de dagar jag orkat. Tack och lov att Azlan, vår hund måste ut på sina promenader är jag ju "tvingad" ut. Det blir lätt att man stannar inne annars när det är jobbigt.

I ett försök att hitta våren i trädgården tog jag kameran med mig och då lyckades jag ändå få en liten känsla av att våren är på väg. Under snön gömmer sig många små knoppar och nya skott. De gröna, krispiga bladen på kärleksörten tittar upp i snön. Vet du att du kan äta Kärleksörtens blad? De passar finfint att lägga i en sallad. 

Även taklöken växer och mår bra trots kyla och snö. De verkar klara de mesta. Sådana växter gillar jag! Jag har planterat olika sorters Sedum både i stenpartiet och i olika krukor i trädgården. Just under vintern blir trädgården lite trist och då är det kul med det gröna inslagen. Till sommaren ska jag plantera fler buxbomklot som också ger fin karaktär på trädgården, året om. 

Vad har ni för planer?

Inga kommentarer: