tisdag 9 februari 2010

Rum med utsikt


bild från Qvesarum

Något som jag verkligen kommer sakna från gården är vår veranda. Vår vackra punchveranda har varit underbar att sitta på. Vårt morgonkaffet har intagits med morgonsolen skinande in genom fönsterna och kvällstid när det blivit kyligare ute har vi tänt ljus och kurat skymmning med en filt över benen.
I vårt nya hus finns ingen veranda eller altan, men i framtiden hoppas jag kunna bygga ett uterum som gör sommaren längre. Idag har jag tittat in på Qvesarums hemsida där det finns underbar inspirationsbilder som denna ovan. Här kan man hitta fönster dörrar och annat byggamaterial till din drömveranda.
Visserligen med lite dyrare prislapp, men titta kostar ju ingenting.

3 kommentarer:

Stina sa...

Det ska jag fixa du gumman. Det kommer en inbjudan när jag låst bloggen.:-) kram Stina

Godastunder-tokigaidéer sa...

Visst är det härligt med veranda, jag är så avundsjuk på de som har en sån fin gammal. Något som även hade varit snyggt är en amerikansk som jag kallar det. Där hus taket går ut över en öppen veranda. Jag ska nog gå in och ta en titt på Qvesarums skulle nämligen vilja bygga ett växthus i gammal trä fönster.

Ha det gott
Kram Anna

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Cilla, ja du Qvesarum står varje år mist 2 gånger på min utflyktslista och besökes.
Där ska mannen min ta ifrån mig kontanter och visakort....för att ge mig en chans att inte spontanköpa ALLT ;O)
Men så klart jar jag alltid köpt nåt ändå.
Nu ska vi ditt på våren och se om dem har en passande dörr och ett fönster till min blivande utställningslokal.
Ska även nosa runt på blocket och hos Byggagnat.
Snön faller ymmigt i våra trakter....vit och rent ;O) Kramen, Petra B.