torsdag 22 april 2010

Eldsjäl eller pyroman.

Att flytta är jobbigt på många sätt. Speciellt eftersom man plötsligt har en massa saker som inte passar in i någon kartong...har ni haft samma problem.
Jag är lite av en hamster, eller kanske dumsnål som tror att om jag lägger undan vissa klädesplagg eller saker så vill jag använda dem om ett tag igen.
Dock har jag med åren börjat lära mig att det är bättre att kasta, skänka bort eller sälja vissa saker med detsamma man tröttnar på dem,
annars blir de liggande.
Gårdagseftermiddagen ägnades åt sorterande. Jag kom till den insikten att vissa kartonger som stått ute i vårt förråd packades när vi flyttade till gården för fyra år sedan. Jag har alltså inte en aning vad som finns i dem eller om det är något jag saknat. Egentligen borde jag alltså kasta dem direkt, eller?
Nä, nyfiken som jag är gick jag igenom allt och gjorde "nya" fynd och fick aha-upplevelser av borttappade saker....
Sedan sorterades det. Jag bar ut säckvis med skräp till Jocke som skötte elden och där stod vi tillsammans och eldade upp saker som inte längre behövs.
Sedan ska det bli en loppis och en del går till bättre behövande.
Vågar nästan inte skriva här att det känns skönt att elda upp vissa gamla saker för då buras man väl in. Men en liten pyroman bor det nog i mig...

4 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det är svårt att slitar från sina saker. Mycket har ett minne och det vill man behålla. Något jag tycker är jätte svårt är mina barns alla alster från dagit och upp till där vi är nu i 15, 17 års åldern. Jag kan lova att det blir en del under åren. Bilder, saker från trä och sy slöjd och pyssel i massor . BVad gör man??

Ha det bäst
kram Anna

Stina sa...

Haha...jodå...jag kan tänka mig känslan att få slänga saker i elden.:-) Kramis

Joans Country Living sa...

Käre Cilla

Det lyder som en väldig "bra" beslutning at rydde op og skille sig af med gamle ting og sager! Jeg forsöger også at göre det... ;o)

Stor kram fra mig!
Joan

Marita sa...

Ja men visst är det härligt att få rensa ut bland en massa gammalt man bara sparat och sparat...Jag är nog som du, sparar lite mer än jag borde. Fniss!
kram, Marita