söndag 12 september 2010

Höststyling!

hemma080918 020

Som ni säkert alla känt av så är sommaren snart slut och hösten kryper runt stugknuten. Här i söder är det sommar fortfarande, metrologsikt sett, men det börjar bli höstlikt!

Eftersom jag håller på att måla om ytterdörren är jag sugen på att göra snyggt vid ingångarna. Förra året gjorde jag och barnen så här fint i våra krukor vid trappan.

 

hemma080918 018

Höstens färger är underbara tycker jag. Jag måste bara bestämma vilka växter vi ska ha i år.

 hemma080918 021

Nu ska vi ut och måla ytterdörren ett lager till. Sedan bär det av på släktträff!

5 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

ja, höstens blomster har verkligen sin charm...ha en kul släktträff...kramis semlan

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina planteringar du har gjort!!!Ha en rolig släkträff och en härlig söndag Kram Rita ♥

Marita sa...

Riktigt fina planteringar du har gjort! Du har verkligen blick för det estetiska! Kul med släktträff!! Ha en riktigt härlig söndag!!
kram, Marita

Stina sa...

Så fint du har gjort. Jag ska också piffa till det ute snart, när pelargonerna har åkt in i garaget.:-) Kram Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Du har gjort det så fint. Måste få till det lite höstligt jag också vid trappen.
Ha en fortsatt bra vecka!
kram Ullis