torsdag 16 september 2010

Regnrusk

 

DSC01322

Ute stormar det och regnet öser ner. Då tar jag en varm kopp kaffe och en filt och smyger ut i mitt växthus.

Här är det varmt och torrt. Det knakar lite i väggarna men jag sitter säkert och myser i lugn och ro.

DSC01323 Min Budleja, som ska planteras ut till våren, blommar för fullt och jag längtar efter att se den fylld med fjärilar under kommande år.

Tyvärr har jag gått och blivit rejält förkyld  så därför ligger allt trädgårdsarbete på is. Men titta i en mysig inredningstidning eller ett trädgårdsmagasin klarar jag fast jag har feber.

Tack för de gulliga kommentarerna- Kram på er!

1 kommentar:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej vännen,
Tråkigt med förkylning det är samma här, en seg som inte vill försvinna. Det låter så mysigt att få sitta i växthuset och höra vinden och och regnet.

Ha det gott vännen
Kramiz Anna