lördag 1 oktober 2011

Ljuvliga höst

Bild lånad från www.gardochtorp.se
Äntligen höst! Ja, jag har verkligen längtat.
Härligt kalla, klara, morgnar med mystisk dimma som ligger som ett täcke över fälten när jag kör till mitt arbete. Väl framme på jobb får jag leta fram handskar för att hålla värmen på gräsklipparen.
Brrrr, där sitter jag i kylan och njuter medans dimman lättar och det blir en härligt, solig höstdag.
Bild lånad från www.countryhome.com

Träden börjar skifta färg, fälten är äntligen skördade och nu pågår höstsådden för fullt. Det luktar jord, rök från skorstenar och löveldning!
Jag känner tacksamhet över att få bo i detta vackra land!
 
Idag bär det av på Pantoffelmarknad här i Skivarp, där våra lokala potatisodlare säljer sin skörd tillsammans med andra knallar. Sedan styr vi kosan mot Svaneholm och Mickelmäss.
Hoppas ni också får en härlig helg!

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Är ju så mysigt med dimman på morgonen, lite trollskt. Härligt med marknad.
Önskar dig en skön helg!
kram Ullis

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Cilla!
Ja, nu är det verkligen höst... och vemodet har lagt sig som en dimma här med.

Klicka in dig till Svenska Trädgårdsbloggar.se och förnya ditt medlemsskap om du vill fortsätta vara med.... Och det hoppas jag att du vill:-)

Ha en fin helg, kram H.