lördag 28 januari 2012

Tre blev Två

I förrgår lämnade en av våra kära katter jordelivet.  Jenkins fick somna in efter 11 år som min vapendragare och värmekudde. Hon har sedan första dagen hon kom till mig legat på min höft eller på min mage i sängen så sista nätterna har känts extra tomma. Sista veckorna blev hon snabbt sämre i en juvertumör och det fanns flera som växte i snabb takt.

Nu har vi två katter kvar, Back och Gul. Som ni ser på bilden gillar Back att ligg på köksbänken. Då har han full koll på hunden och på vad vi lagar för mat.  Annars roar han sig med att reta sin mor, som ni ser bakom honom på bilden eller springa framför mina fötter.


4 kommentarer:

Charlotta sa...

oj det måste vara som att förlora en familjemedlem, 11 år jag förstår att du/ni känner saknad. Hoppas livet har glädje att komma med i övrigt. Trevlig helg/charlotta

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Jag skickar en varmkram till dig.
Stackars Jenkins. Hoppas allt är väl annars. Kram Petra B.

ELLINOR sa...

Tänker på er och hoppas att ni, i saknaden efter kissen, kan minnas alla fina stunder ni haft tillsammans.

Kram Ellinor

Helena sa...

Vad sorgligt!
Saknaden kan vara nog så jobbig efter ett kärt husdjur...
KRAM från mig!