tisdag 13 maj 2014

Mitt nya trädgårdsland

DSC_0143Som jag lovade igår skulle jag visa bilder på mitt trädgårdsland med mitt nya projekt. Min tegelläggning i gångarna vid trädgårdslandet, inspirerad av Ulla Molin som jag berättade om i mitt förra inlägg.Dessutom är det någon form av keramikplattor som jag satt som kant i mitten runt mitt blivande kryddhjul. För att skoja till det lite bytade jag ut de röda tegelstenarna till gula i väderstrecken. De kommer framträda bättre då stenarna regnat rena.  Som ni ser är det fortfarande tomt i landet eftersom det regnat ganska mycket här i Skåne sista veckan. Men till helgen ska det bli bättre väder. Det hoppas jag verkligen eftersom vi ska ha Växt och Trädgårdsloppis här i Skivarp. Kl.10-13 kan ni fynda utanför byalagets lokal, den gamla brandstationen mitt i byn. Här finns även kaffeförsäljning och barnaktivitet.

DSC_0146

Just nu blommar vårt spaljerade äppelträd för fullt. Jag har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra med toppen, så därför har jag låtit det växa. Men jag måste nog bestämma mig snart. Tyvärr knäcktes det högra äppelträdet i en av höstens stormar, men det verkar som det är på väg igen. Jag hoppas verkligen det överlever då det är ett av de träd som jag själv lyckats ympa.

Nu ska jag sätta mig vid symaskinen igen. Kanske visar jag redan i morgon vad det är jag syr!

Inga kommentarer: