onsdag 14 maj 2014

Mitt syprojekt–ett trädgårdsförkläde

DSC_0118

Efter önskningar från en vän har jag försökt göra ett “prov-förkläde” för trädgårdsarbete. Tanken är att de ska kunna köpas på helgens växt-och trädgårdsloppis. Efter noga övervägande har jag funderat över vad jag använder mest i trädgården. (kaffemuggen fick inte plats….)

Det viktigaste är min Felco-sekatör! Därför fick den sitta vid min högra sida tillsammans med tumstocken. Fram till finns ficka för mobiltelefon, block eller fröpåsar om man så vill. På vänstersidan kan en sax och penna få plats eller andra verktyg/redskap som behövs. Tyget jag sytt i är avtorkbart och vattenavstötande.

Vad tycker ni? Verkar det bra? Saknar ni något?

I morgon ska jag sy ännu ett i annan modell.

DSC_0120

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättesnyggt förkläde i härliga färger o snygg modell/Maria