fredag 22 maj 2015

Dagdrömmar




Vårt växthus som vi nu har jobbat med i över ett år börjar bli så pass färdigt att vi snart kan börja flytta in. Joakim, min man undrar hur vi ska få plats med växter över överhuvudtaget efter min planering över hur det ska möbleras.
 Senaste tanken är att vi ska ha en dagbädd i växthuset där jag ska ligga utsträck efter dagens trädgårdsarbete. Givetvis vore det fantastiskt om vi även skulle kunna sova i växthuset under ljumma sommarnätter när vi svettas i vårt sovrum på ovanvåningen.
I min drömvärld skulle sängen vara bäddad med härligt vita quiltar och vackra kuddar men som jag ser ut efter en dag i grönsakslandet skulle det passa bättre med en madrass av galon som lätt gick att torka av.

Fast drömma kan man väl få göra. Dessa underbara bilder hittade jag på Pinterest där det verkligen går att gotta ner sig i underbara trädgårdsbilder och inredningsdetaljer.
Nu letar jag med ljus och lykta efter en sirlig, snygg dagbädd. Vi får väl se hur det går och vart den ska få plats?

Inga kommentarer: