torsdag 28 maj 2015

Vila och återhämtning

 Hemma från mitt arbete på grund av migrän. Har legat i snart två dagar men den vill inte ge med sig. Kanske är det nu jag ska vara tacksam över att det verkar finnas någonting innanför pannbenet som faktiskt värker...
Jag vet att jag borde koppla av och vila men jag har huvudet fyllt av "att-göra-saker", skolarbete som måste lämnas in, ogräs som växer, plantor som behöver omplanteras, kläder behöver tvättas, skor ska köpas, arbetsplatsen blir försummad och jag blir ännu mer stressad.
Ligger i min säng och försöker slappna av. Har tagit huvudvärkstabletter som inte hjälper och tycker synd om mig själv. Försöker tänka på att jag har det ganska bra. Jag har faktiskt bara migrän, vilket försvinner inom de närmsta timmarna. Har i dagarna nåtts av tråkiga nyheter gällande två bekanta som har värre sjukdomar än så. Om ett par dagar är jag på benen igen. Ogräset finns ju kvar.

Känner tacksamhet över att jag och min familj har vår lilla plats på jorden, med en trädgård att leka och njuta i, vi har n familj som är något sånär frisk. Runt omkring oss har vi familj och vänner som ställer upp när vi behöver dem.
När bilderna togs här ovan sken solen, idag är det grått och det känns då lite bättre att vila huvudet. Snart kan vi fika ute i solen igen. Ogräset lär ju finnas kvar då också.

Hoppas ni har en bra dag. Var rädda om varandra!

Inga kommentarer: