måndag 11 januari 2010

Dagens överraskning

Eftersom jag nu ska försöka förmedla positiva saker på bloggen så letar jag nu aktivt efter glädjeämnen i vardagen. 

Här under kommer ett bevis på ett glädjeämne som jag uppskattar.
Under de förskräckliga dörrarna i vårt hus hittade vi under "snygg praktisk vinyl-se ut som träskiva-klistermärken" och en bit plywood riktiga spegeldörrar!


Så nu väntar några timmars arbete med att dra ut nubbar, skrapa gammal färg, spackla och måla. Men det kommer bli så snyggt!
Här ser ni mina små hjälpredor försöka dra ut småspikarna under den nyfunna dörren.

7 kommentarer:

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Låter klokt, skönt och välbehövligt :-)
Önskar dig ett vänligt & rofyllt 2010!

Vintriga hälsningar Helena /Franska Liljan

Stina sa...

Men, så söta de där.:-) Kram gumman.:-)

hemma hos lilla mej sa...

Vilka sötisar du har som hjälper dej!!!!!Ha en skön måndag varmkram Rita ♥

Cecilia sa...

Lycka till med det lugna livet! Det är starkt att ändra något som inte gör en lycklig eller rik :). Jag stänger själv Södrast i 2½ månad och det är såå skönt. Annars finns det risk för att jag skulle börja ogilla butiken och det vill jag ju inte. Jag vill försöka hålla ångan uppe. Ha det gott!
Kramar Cecilia från Södrast

S o F sa...

Lycka till med nya året och nya Livet, utan butiken.
Så klokt av dig att känna efter, och förändra det som behövde ändras på.
Hoppas allt faller på plats nu.

...å så Lycka till med nya bloggen!

Ha det gott!

Marita sa...

Å vad kul!! De kommer ju att bli superfina!! Gulliga små barn du har!
kramar, Marita

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket fynd ni har gjort. Håller med att de kommer att bli så fina. Tur att du har sådana duktiga hjälpredor.

Ha det bra!
Kram Ullis