lördag 23 januari 2010

Längtan till sommaren!

Om bara ett par månader börjar det nog spira i vår trädgård. Fast just nu känns våren och sommaren långt borta. Jag saknar gräs under fötterna, varma sommarkvällar och grilldoft...
Fast först och främst längtar jag efter de första vårtecknen såsom krokus, snödroppas, takdropp och porlande vatten.
Idag har jag legat i sängen med raggsockor på. Förkyld, däppt i näsan och trött! Har drömt mig bort tillsammans med datorn, tittat i inredningstidningar och trädgårdsmagasin. Så härligt!
Mina snälla föräldrar har varit här, mamma har lekt med Ludvig och Ronja och min käre far har hjälpt Jocke att putsa upp de sista väggarna på nedervåningen. Så nu är det spackling som gäller.
Så snart kan vi flytta ner på nedervåningen också, känner mig lite strandsatt i sovrummet...

Inga kommentarer: