onsdag 13 januari 2010

Nytt jobb!

I snart två veckor har jag varit utan arbete. Tyvärr har jag inte riktigt kunnat slappna av på grund av oro över ekonomin. Eftersom jag inte har någon a-kassa eller annan inkomst är det svårt att njuta av ledigheten. 

Igårkväll  kom då äntligen ett glädjande besked. Jag har fått ett nytt jobb, ett vikariat som förskollärare på ett år! Jag är så glad och känner mig så lättad! Dessutom börjar jag redan på måndag vilket betyder att allt blir bättre mycket snabbare. 

Idag har vi fixat och gjort fint utanför våra dörrar. Barnen har sopat och jag har pysslat och dekorerat! I kväll ska vi fira med våfflor. Med sylt och grädde! De ni!


Dessutom har jag nu bestämt mig för att öppna en provisorisk webbutik med mitt resterande lager och andra saker som jag tillverkat och hittat på mina loppisbesök. Så håll utkik här på bloggen! Vi är på gång!

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till ditt nya jobb.Vilken lycka att slippa gå omkring med massa oro.vad fint ni har gjort utanför kanonfint.Va gott med våfflor .Ha en skön kväll Värmande kramar Rita ♥

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

En stor GrattisKRAM, så roligt att du fick det nya jobbet, ett helt år är ju jättebra, och innan det tar slut hittar du säkert nya uppdrag och utmaningar.
Var har du din provisoriska WEB butik...? Länken tack ;O)
Trevlig kväll och är nu inte för många våfflor.
vofför det vofför det?? Säger rumpnissen, Petra B.

Ullis/Leva på landet sa...

Stort grattis till ditt nya jobb. Så skönt att det är ett helt år du har det också, så då kan du ju slappna av. Helt underbara bilder.

Kramar Ullis

minvitamin sa...

Härligt att det löste sig så snabbt med jobb,Grattis!

Efter ett så fint jobb som ni gjort utanför dörr´n så var alla värda våfflor;)

Å du,då är vi två som skulle trivas mycket bra som miljonärer!!
Väntar nu på web-butiken.

Ha en go´kväll./S

Marita sa...

Massor av grattis till jobbet underbara du!! Jag blir så glad för din skull! Vad vackert ni har gjort du och barnen!
Webbbutik låter ju toppenkul!! Det ser jag verkligen fram emot!
kramar, Marita

cinah sa...

Grattis till nya jobbet..Starkt gjort att bryta innan du hade nått nytt jobb...det visar på stark tillit! Nice!=)
Sköt om dig kramen