fredag 7 januari 2011

År 2011

julafton 006

Ett oskrivet blad i kalendern. 365 dagar att fylla med meningsfullt innehåll.

Dessutom står jag på nytt, precis som för ett år sedan, utan arbete.

Jag försöker tänka positivt och tror att jag inom de närmsta veckorna ska hitta en ny, meningsfull och inspirerande sysselsättning.

Jag har visserligen massor att göra här hemma, planering av trädgården, strukturering av garderober och utrensning av diverse överfulla lådor och skåp. Men dessa arbeten är inte betalda mer än i lättnaden när det är färdigt.

Just nu gömmer sig framtiden under ett snötäcke precis som vår trädgård. Där under gömmer sig julrosorna som jag planterade i våras, vintergäck, snödroppar och tulpaner.

Allt väntar på en varm och solig vår som vi alla längtar efter.

Den som lever får se….

5 kommentarer:

Marita sa...

jamen fy så trist att vara utan jobb igen (läs inkomster, för sysselsättning är man sällan utan när man har en familj och bor i hus!). Nu håller vi alla tummarna för att du snabbt ska få ett nytt!
Vad spännande till våren att se allt växa och gro i din trädgård! Härligt!! Jag har inte fått ner en enda lök...så här väntar inga överraskningar alls till våren, mer än att se vad som fortfarande lever efter rådjuren och hararnas kalasande!
Kram, Marita

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så trist att vikariatet tagit slut.
Hoppas att många av dina f.d. skolkollegorna blir "mammalediga"
och det snart dyker upp nya arbetstillfällen.
Det där med hushålls sysslor tar väl aldrig slut??? Jag tyckte mig har rensat överallt, och se där samma kaos möts i lådorna och skåp igen. Vofför vofför ???
På våren blir det stor loppis hos mig, jag ska göra mig av med allt som inte används på 1 år, hehe.


Ska lägga mig nu igen, migränen vill inte ger sig denna gången.
Varmkram, Petra B.

Godastunder-tokigaidéer sa...

Tråkigt att hör att ditt vik har tagit slut, förstår att det är trist att gå hemma även om man har lite som man gärna vill pyssla med. Du ska se att rätt som det så har du ett nytt jobb, jag håller tummen...

Stor kram och god fortsättning
Anna

Gardenhouse sa...

Tack så jääte mycket för vinsten! Så roligt, såå fin =)
Önskar dig lycka till med jobbfrågan...
Du har så fin blogg header och bakgrund, fixat själv? Jag måste övertala nån av döttrarna att fixa till min... Tekniskt handikappad anser familjen att jag är... hahahah!
Kram Sussi

Anonym sa...

Gott nytt år, hoppas det för med sig allt du önskar dig! Håller tummarna för att du snart hittar ett nytt jobb! Webbutiken ger kanske inte så mycket inkomster än så länge?

Kram