tisdag 11 januari 2011

Planering pågår

Just nu har jag liksom inte tid att arbeta. Min läxa till min trädgårdskurs tar all tid. (nästan iallafall)
Trädgårdsdesign och planering heter kursen och till i nästa vecka ska vi har ritat upp vår trädgård som den ser ut nu och som vi vill att den ska se ut.DSC01458
I går stegade och halkade jag runt i vår trädgård för att få rätt mått på min ritning. Ska tillägga att mitt ögonmått inte fått något trovärdhetspris och att jag går med taxsteg, så nu tvistar jag och mannen om mina mått är tillförlitliga…Förhoppningsvis töar det snart så jag kan ta mig runt i trädgården utan att stå på näsan.
Jag tycker verkligen detta är superkul och hoppas få uppdrag från vänner som vill ha hjälp med sina trädgårdar.
Är det någon som läser min blogg som har erfarenhet av trädgårdsdesignprogram på datorn? Jag ritar gärna men vill veta om kvalitén på de som finns.

Nu är det dags att ta fram färgpennorna igen. Åhhh, vad jag längtar efter våren.

6 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Heeeeeeeeeeejsan Cilla, vad kul, var har du hittat kursen?
Jag håller på med en ritning av min trädgård sedan nästan 2 år tillbala, men du var ju här och vet hur många olika rum jag har och hur krångliga mått det finns här.......kan du inte komma hit nån helg, det behöver inte vara vår och sommar, jag har 2 par broddar, hehehe.
Kram i vintermörkret, Petra B.

P.s. JAG MENAR ALVAR!

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad skoj att du gillar din kurs.kanon .Ha en fin kväll varm kram Rita ♥

Stina sa...

Det verkar kul det där.:-) Kram Stina

Gardenhouse sa...

En så rolig kurs! Och vad fint du kommer att få...
Nej jag har aldrig planerat trädgårdar på annat vis än med papper och penna. Fast det är säkert jätte kul med datorn som hjälp =)
Lycka till, väntar spänt på nåt du lägger ut på bloggen i ämnet =)
Kram Sussi

Anonym sa...

Vad kul med trädgårdsdesignkurs, jag gick en kvällskurs eller rättare sagt tre, det var i tre steg, från förrförra hösten tom förra hösten, klar för ett drygt år sen. Det var HUR kul och lärorikt som helst!! Får lite kompisfrågor och även om jag verkligen inte är nåt proffs så kan man ju hjälpa till med lite tips iaf! Du får väl visa på bloggen vad du gör, kom jag på nu att jag inte gjorde, får leta reda på de gamla skisserna... Bra januarigöra... :)

Kram

Monica fra Koseleg sa...

Hei!
Så spennende med kurs- Jeg ønsker gjerne å ta et slik kurs selv- "hvor fant du ditt kurs? er det et brevkurs?
Ønsker deg en fortsatt fin helg og Lykke til i din nye jobb!
Mvh Monica