tisdag 28 december 2010

Att falla för frestelsen...

...och då menar jag inte Janssons frestelsen, utan för REA-frestelsen som är stor nu i dagarna.

Julen är nu i stort sett över, med snökaos, paketyra och matfrossa. Vi fick fira jul utan mina älskade föräldrar och min kära syster som inte kudne ta sig ut i snöyran.
Trots detta lyckades Tomten komma förbi. Han hämtade upp Ronjas nappar som vi strategiskt lagt på Soptunnelocket och han lämnade istället en STOR säck med julklappar.

Varvat med god, sällskapsspel, Kalle Anka, Trolltyg i Tomteskogen och telefonsamtal öppnades julklappr under hela dagen. Leksaker översvämmade vardagsrummet tillsammans med kartonger och julpapper.
Alla verkade nöjda och Ronja somnade till slut utmattad UTAN napp. Bra gjort, hjärtat!

Igår bar det alltså iväg på rea. Det var ju egentligen jag som behövde underkläder och strumpor, men det enda jag hittade var kläder till Ludvig och Ronja.
Jocke köpte nya träningsskor. (Det löftet kommer vi till senare.)
Sista anhalten för rea-turen var Ullahills Magasin som ligger på landet, utanför byn V.Virestad, norr om Trelleborg. Här blandas blomsterarrangeman, vackra saker och snygga kläder i en underbar röra.
Jag hittade en supersnyg, blus av märket Odd Molly. Fast jag tidigare skrivit att jag inte skulle lägga så mycket pengar på ett klädesplagg, trillade jag nu dit. Halva priset är definitivt rimligt för en snygg blus, även om det är i överkant.

Så nu kan jag också stoltsera som en av Mia Skäringers "OddMollisar", som hon kallas oss!

3 kommentarer:

Ida (decoria.se och craftfactory.se/blogg sa...

Hej,

Hittade dig via fabriken. :)
Såklart man kan unna sig en snygg blus när den är på halva priset ;)

Jag vill också tipsa om en tävling där man kan vinna sin favoritprodukt från min butik Craft Factory. Det finns stora chanser att vinna just nu!!
Tävlingen finns här: http://craftfactory.se/blogg/?p=128

Godastunder-tokigaidéer sa...

JAg håller med dig super snygg oddmollys klart man ska passa på när det är helva priset. Jag har en gammal i samma modell men anna färg som är såååå väl anv men fortfarnde lika fin...

Ha de
kram Anna

Gardenhouse sa...

Så mysig blogg du har! Och skriver på ett läckert sätt. Kul att ha kikat runt här.
Tack för titten och godfortsättning,
Sussi