söndag 3 juli 2011

Blixtar och dunder!













Fördelen med helgens väder är att jag inte behövt vattna så mycket i trädgården. Växterna trivs verkligen i det varma, fuktiga klimatet vi har här i Skåne!

Våra vackra pioner blommar för fullt men har tyvärr tappat mycket kronblad när åskregnet vräkt ner. Barnen har varit och mixtrat med vår regnmätare så någon koll på regnmängden har jag inte! Nu mullrar det igen så nu är det nog snart dags igen.
Något vidare trädgårdsarbete har det inte blivit i helgen, detta på grund av vätan i marken och andra aktiviteter.

När vi vaknade i morse fungerade varken telefon eller internet, helt otroligt vad isolerad man känner sig. Ett riktigt I-landsproblem!
Nattens åskväder lyckades slå ut vårt modem och eftersom vi även ringer över nätet fungerar ingenting. Nu kommer ett nytt modem på tisdag eller onsdag. Tack och lov hade vi ett gammalt modem liggandes i gömmorna så nu kan jag i allafall blogga och kommunicera med omvärlden på internet!



Nu ska det bakas. Rabarberpaj står på önskelistan.
En fortsatt skön söndag önskar jag er!

2 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Jag sitter ute och läser bloggar för det är så hett inne.. Vi har hela eftermiddagen väntat att det skulle komma liite regn men nej.. Har förstått att det kommit jätte häftigt hos er... Inte så kul..
Ha en bra början på veckan !
Kraam
Sanne

Ullis/Leva på landet sa...

Ja ni fick ett ordentligt oväder tror jag. Vi klarade oss med lite mulet bara. Hoppas att det löser sig med internet snart.

Ha en fortsatt bra vecka!
kram Ullis