söndag 24 juli 2011

Skånsk mjölsäck blir sittkudde


 I går hade jag turen av att "ramla" över en gammal mjölsäck på Loppis! Svensk dessutom, i bra skick. Detta hör inte till vanligheterna. Jag har sett Franska mjölsäckar på Tradera säljas för flera hundra kronor, men denna var betydligt billigare. Så jag slog till!



















Säcken ser ut att vara "hand-målad" med svart text och prydd med tofsar i nederkant! Jag chansade och kastade den i tvättmaskinen på fyrtio grader, den luktade inte så gott... Det fungerade. Alla fläckar försvann inte, men den ser fräschare ut.
 Nu ska den fyllas med innekudde och bli sittsäck till barnen att ha i vardagsrummet!

4 kommentarer:

ELLINOR sa...

Vilket finfint fynd du har gjort!

Kram Ellinor

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Cilla, det var ju ett mysigt fynd. Barnen kommer att gilla den nya sittkudden. Ha en fortsatt skön söndag, bortsett från vädret, brr vad det blåser! Nu finns det många sticklingar av änglatrumpeterna, grrr, dem knäcktes i natt.
Kram, Petra B.

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vilket härligt fynd, den får gärna flytta hem till mig.

Kram Anna

Cecilia sa...

Mycket läckert!! Hoppas du har en fin vecka! Kram från Cecilia