onsdag 27 mars 2013

Påskstress

 

hemma 021

Har fullt upp inför Vårmarknaden jag ska vara sälja på under Långfredag i Skurups Folkets Hus. Nu vill förhoppningsvis alla ha vårmössor med lite tunnare foder.

De nya färgerna och mönstrena hittar ni i butiken. Givetvis tar jag i fortfarande emot specialbeställningar i mån av tid.

hemma 022

Barnen är inte så glada för att jag ska sitta och sy på deras påsklov men med lite mutor fungerar det alltid. Just nu har de kompisar båda två och då går det vilt till vill jag lova. Igår tror jag Ronja blev trött på snö och vinter. Hon sparkade helt enkelt av sig kängor och strumpor och trampade runt i gyttjan ute i trädgården. Först blev jag förbannad, men sedan insåg jag att jag skulle kunna kunna göra likadant. Mina tår vill också känna grönt gräs under sig och knaster av grus. Det blev till att lyfta in henne i badkaret för ett rejält fotbad efteråt.

hemma 023

Nu måste jag sy vidare, nästa fyrtio mössor ligger utklippta sidan om maskinen, så nu ska det trampas. Ha en härlig dag i vårsolen!

Inga kommentarer: