torsdag 28 mars 2013

Tjuvtitt i “ny” tidning

burkar aftonbladet

Förra veckan hade jag besök av en fotograf, Jan Pontho, här hemma som tog bilder till ett reportage för Aftonbladet. De lanserar nu till helgen, imorgon, den 29 Mars en “ny”, omgjord  bilaga, Härligt Hemma. Dessutom har de gjort en superfin hemsida med massor av inredningsreportage och andra tips. Så förhoppningsvis, den 13 April, ska det komma ett reportage om mig och min burksamling.Här är nya Härligt Hemma!

Jag har ju alltid samlat på saker och det är kanske därav burk-intresset fötts. Alla saker måste ju stoppas någonstans. Då började samlandet på burkar. Främst är det gamla burkar jag köper, ju äldre desto bättre. Vackraste burken eller skrinet i samlingen är en  grå-blå plåtlåda som jag fått efter min farmor. Den innehåller gamla virkade och knypplade spetsar som någon dag ska bli något vackert.

Måste ju säga att det känns knasigt att stå framför kameran, här hemma är det alltid jag som fotograferar. Inte precis avslappnat… Bilderna på mig och mitt skrin är fotograferade av Jan Pontho.

Så håll utkik mina vänner, den 13 April får ni se mer av mig och burkarna i pappersformat!

burkar aftonbladet

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är fina både du och ditt skrin! Hoppas att jag får se dig i tidningen! KRAM Anette PS Snart ses vi i Alnarp

Unknown sa...

Härligt, va kul Cilla! Ser fram emot den 13 april! Kram Jennie

Eva Linnea sa...

Kul att få vara med i en tidning!
GLAD PÅSK önskar EvaLinnea