fredag 15 mars 2013

Sy-och Pysselrummet klart!

pysselrum 012
Ja, jag har ju berättat ett par gånger att jag håller på och städar och fixar i mitt arbetsrum. Jag brukar även kalla det Sy-och pysselrummet.
Nu har jag kommit så långt att jag vågar visa upp vissa bitar av min arbetsplats. Nämligen skrivbordet med symaskiner och lite pysselmaterial.pysselrum 013
Vad ska du med alla saker undrar min kära make? Men herregud, han fattar ju ingenting.
När andan faller på, vilket den hos mig gör hela tiden, så måste ju sakerna jag behöver finnas hemma.
Pärlor, tråd, tänger, papper, saxar, färg, lim, stämplar, tyg, ståltråd, fjädrar, träbitar, hammare, vackra band, spets,  osv, måste ju finnas hemma.pysselrum 014
Nu har jag sorterat och fixat, satt upp hyllor och organiserat. nu återstår det bara att se om jag hittar vad jag letar efter när jag ska ha tag i något.
Ibland är det bättre med organiserat kaos…pysselrum 015
Det jag saknar nu är bra belysning. Får väl ge mig ut på ny loppisrunda snart.
Ha en fortsatt fin fredag, mina vänner! Cilla

3 kommentarer:

homebyCaroline sa...

Vilken härlig förvaring du har! Skönt med ett pysselrum där man kan pyssla utan att plocka undan när man behöver ta en paus :)

Ha en fin fredag!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det är verkligen härligt att få ha sina pysselhörnor.

Ha en härlig helg
Kram Anna

Jonna sa...

Rena rama drömrummet!!! Längtar tills jag får något liknande!