måndag 25 januari 2016

Bakning och köksbestyr

bild lånad från Pinterest
Inte riktigt så antik som assistenten här ovan, men likväl visade min köksassistent det sista året att den sjöng på sista versen. 
Jag har i många år gått och suktat efter en Kitchen Aid, men priset på en sådan har snabbt fått mig på andra tankar. Det har inte känts nödvändigt att lägga pengar på en köksmaskin baraför att den är snygg när du redan har en bra, fungerande, assistent hemma.

Redan tidigare under året började som sagt var vår gamla trotjänare visa att den var på väg att ge upp. En gång höll jag handgripligen på att kasta ut den i trädgården då jag trodde att den börjat brinna. Men det visat sig vara en gummirem som halkat på snedden och som när den blev väldigt varm började ryka. Den gången löste det sig genom att vi skruvade sönder den och satte remmen på plats igen. Eller rättare sagt, Joakim fixade det. 

När det nu i December var dags att min födelsedag närmade sig, frågade Joakim om jag önskade mig något speciellt. Han vet att jag älskar överraskningar och han visste att jag önskade mig en sportklocka, liknande en Fitbit. Fast han hade något annat i tankarna, en ny, snygg, Electrolux köksassistent i exakt den färg jag velat ha tidigare. Kanske inte inte en Kitchen Aid, men betydligt mer prisvärd och minst lika kraftfull. 


Electrolux EKM4100

Dessutom betydligt lättare att rengöra, montera och sköta än den gamla. Till och med barnen klarar av att använda den. 

Idag åkte fick den jobba igen, Kanelbullar stod på barnens önskelista. Så nu står degen på jäsning, medans jag hinner blogga och titta runt på nätet. 

Sportklockan då? Ja, eftersom jag nu äter så mycket gott, nybakat behöver jag ju röra på mig ännu mer. Och jag fyller ju år om 11 månader igen.


Inga kommentarer: