lördag 16 januari 2016

Ut med julen, in med våren

Är det bara jag som inte fått städat bort jul än? Vi har inte så varmt inomhus så vår julgran verkar stormtrivas. Ett par ynka barr har trillat av och den mår utmärkt trots att den använts som klätterträd av katterna.
Merlin i granen
Igår åkte den ut i alla fall och idag ska det möbleras om. Bokhyllorna ska flyttas och vi ska göra i ordning för att kunna koppla in en kamin. 

Har lite svårt att slita mig från Fröfirmorna här på nätet. Jag längtar så efter att kunna odla igen. Förra året blev helt klart ett skitår om jag tänker på vilken skörd vi fick så nu hoppas jag på kommande säsong.
Framför allt letar jag ekologiska fröer. I fjol köpte jag fröer från Gourmet garage  och dessa fröer hade mycket hög grobarhet. Så här kommer jag definitivt köpa fler sorter ifrån. 
I år har jag även spanat in Rara växters  sortiment och det blir nog en beställning där också. 
Fast det får dröja ett tag till innan jag kan börja så. Jag får fortsätta drömma mig bort några veckor till och njuta av tulpaner på bordet här inne så länge.
Lånad från Pinterest
Ha en fin lördag allihop!


1 kommentar:

badtunna sa...

Ja, det är underbart!