torsdag 4 november 2010

En överlevare

 Trots storm och tidgare minusgrader här i Skivarp har den här vackra Dahlian överlevt.
Den hängde kvar på den svarta stjälken på den stormpinade Dahlian som jag planterade tidgare i höst...
 Nu får den vila ut i en vacker skål på vår diskbänk. Jag räddade den efter stormen och regnovädret som drog över oss igår.
 Jag har tidigare berättat att jag köpte knölar till ljust rosa blommor men dessa ser mer vita ut.  inte konstigt att de inte vågade visa färg så här sent på hösten.
 I dag är jag hemma med mina magsjuka barn. Fast de är hängiga orkar de bråka med varandra i allafall.
Jag har lyckats torka ur fönsterna och putsa rutorna i ett fönster mellan toabesök och sagoläsning.
Nu funderar jag på vilka blommor som jag ska pryda fönsterna med fram till advent. Mina Mårbackapelagrgoner har nu fått flytta till sin vintervila.
Vad tycker ni?


2 kommentarer:

Vibbe sa...

Tänk att den lilla blomman kan overvinna storm, kyla, regn och ändå vara så vacker.
Kram Vibbe

Godastunder-tokigaidéer sa...

Dahlior är vackra men jag orkar inte hålla på och gräva upp don varje år...för mycket mek.
Hoppas dina små kryar på sig

Kram anna